Onze diensten

Starten

Bij de start van een onderneming moeten er een aantal cruciale beslissingen genomen worden: wordt er gewerkt in een éénmanszaak of in een vennootschap? Werk je alleen of met partners? Moet er over de grenzen heen gekeken worden? Waar zie je de onderneming naar toe evolueren in 5 jaar, 10 jaar, … ? In elk geval moeten er een aantal administratieve taken uitgevoerd worden, waarin wij jou kunnen bijstaan:

  • Opstellen van een financieel plan
  • Begeleiding van de notaris
  • Inschrijvingen in de Kruispuntbank van de Ondernemingen
  • Aansluiting bij een sociaal verzekeringsfonds
  • Activatie van je BTW nummer
  • ...
 

Accountancy & Fiscaliteit

Of je nu zelf je boekhouding wenst te voeren, of daarvoor op ons vertrouwt: een betrouwbare boekhouding is onontbeerlijk. Wij werken daarvoor met een programma, dat een doorgedreven digitalisatie en automatisatie toelaat. Wij kunnen jouw dossier open stellen, zodat je kunt raadplegen, betalingen kunt uitvoeren, factureren, of zelfs de boekhouding voeren. Onze dossierbeheerder zijn allen opgeleide boekhouders, waardoor zij de technisch onderlegd zijn om voor elke input de juiste output te bekomen. BTW en fiscaliteit zijn een complexe materie, en de juiste verwerking reeds op het niveau van de boekhouding zorgt voor een juiste aangifte op het einde van de rit. De boekhouding is bij ons sowieso digitaal. Papieren documenten worden door ons ingescand, maar uiteraard verkiezen we dat klanten ons de documenten zelf al digitaal aanreiken. Wij stellen daarvoor verschillende platforms ter beschikking, die de opvolging vereenvoudigen. De mogelijkheden zijn talrijk: ingescande documenten bezorgen, e-invoices, foto’s nemen, … .

Adviesverlening

Je onderneming staat niet stil. Investeren, overnemen, personeel aanwerven, samenwerken, familiale opvolging, successieplanning… De impact van deze gebeurtenissen op je onderneming kan niet overschat worden. Daarom is een goede begeleiding essentieel. Wij kunnen je helpen de gevolgen te overzien, zodat je niet voor verrassingen staat achteraf. Bij deze beslissingen zijn veel meer partijen betrokken dan enkel de ondernemer: banken, notarissen, advocaten, overnemers en overlaters, partners, … . Onze tussenkomst brengt al deze partijen samen.

 
 

Rapportering

Beslissingen nemen kan enkel als je juist geïnformeerd bent. Een goede rapportage over je financiële toestand is dan ook wenselijk. Deze dienst zit standaard in ons takenpakket, en wordt door ons gepersonaliseerd op maat van de klant.

  • Hoe vaak moet er gerapporteerd worden?
  • Welke gegevens uit de boekhouding vind jij belangrijk om mee te krijgen?
  • Zijn er extra-comptabele gegevens die wij kunnen rapporteren, die jouw beleidsbeslissingen vergemakkelijken?